Koncept vyučování v HŠ YAMAHA a YAMAHA Class
pedagogické zásady v Hudebních školách YAMAHA jsou určovány následujícími faktory:
- inspirace rozvojem řeči
- otevřená metodika skupinové výuky
- podpora kreativity
Inspirace rozvojem řeči
rozhodujícím způsobem určuje koncepci výuky v Hudebních školách YAMAHA. Dítě se učí mateřskou řeč přirozenou nápodobou. Ve vývoji a diferenciaci dětského sluchu dochází mezi čtvrtým a šestým rokem k obrovskému kvalitativnímu posunu, který má srovnatelný význam jak pro rozvoj řečových předpokladů tak i pro hudební rozvoj. Proto Hudební školy YAMAHA kladou velký důraz na hudební vývoj dětí předškolního věku. Význam této životní fáze pro další rozvoj hudebních a intelektuálních schopností můžeme jen stěží docenit.
Otevřená skupinová výuka
tvoří důležitý podíl naší vyučovací koncepce. Žáci se na hodině v přehledných skupinách učí společně a současně jeden od druhého. Společné provozování hudby je důležitou součástí výuky, komunikativní vyučovací atmosféra a prostředí snižují nátlak na výkon a stres. Výraznější schopnosti talentovaných žáků obohacují tvůrčím způsobem učební proces.
Podpora kreativity
má pro pedagogiku Hudebních škol YAMAHA mimořádný význam. Pochopení a zvládnutí pravidel hudebního systému je předpokladem pro tvůrčí hudební činnosti a kreativní vyjádření vlastních hudebních myšlenek.
Speciálně vyškolení hudební pedagogové dávají žákům dostatečný prostor pro jejich přání a podněty. Obsah vyučování doplňují improvizace, aranžování a další kreativní techniky. To vše probíhá za předpokladu respektování specifik různých hudebních stylů a žánrů. Samozřejmostí je využívání moderního učebního software, jenž představují CD/USB s doprovody a multimediální programy. Tento moderní učební software napomáhá žákům zvládnout nácvik nových dovedností hravou formou.